Het was een onrustige tijd tijdens de tweede wereld oorlog. Mary, een weduwe, staat voor een zware keuze.

Binnen het kader van De Kleedingindustrie werd ons de opdracht gegeven om een multimedia story te ontwikkelen. In een team van 3 kwamen wij al snel tot het idee om het verhaal te vertellen rondom de bonnencultuur tijdens de 2de wereldoorlog. Aangezien dit een ingrijpende gebeurtenis is in de geschiedenis wouden wij hier een persoonlijke spin aan geven, dit hebben wij gedaan doormiddel van een vintage huisstijl gekoppeld met mooie illustratiepo/Javascript) en design (UX/ UI). Mijn persoonlijke rol binnen dit project was erg breed. Ik ben begonnen met een trailer/video pitch te maken waarna ik het UX/UI design heb ontwikkeld die paste bij de vintage illustraties die door teamlid Renske werden getekend. Als laatste heb ik de development van de website op mij genomen en de stem van de narrator ingesproken. De website is ontwikkeld met HTML / CSS / Javascript / Fullpage.js

Project Details

  • Client: Hogeschool Zuyd (CMD Opdracht)
  • Type:Branding, Logo Design, UI/UX, Development, Voice Acting
  • Role: UX/UI Design, Development, Video Editing, Voice Acting.
  • Website: detweestrijd.nl